عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۲۴۱ آخرین اخبار اخبار و رویداد ها
تعداد بازدید:۲۴۷
آقای دکتر فواد بوعذار، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا

آقای دکتر فواد بوعذار، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در فهرست پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر دنیا در سال 2023 قرار گرفتند.

براساس رتبه بندی ای که در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی Elsevier به چاپ رسیده است، 210 هزار و 198 دانشمند جهان به عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد جهان در 22 رشته علمی و 174 زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که نام  عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در آن مشاهده می‌شود. این رتبه بندی براساس ارزیابی‌های انجام ‌شده توسط پایگاه علمی Elsevier، برمبنای شاخص‌های شناخته شده و اطلاعات مندرج در اسکوپوس است که  طی آن عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی 1960 تا 2022 مورد تحلیل  قرار گرفته و بر این اساس نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است. انتشار حداقل 5 مقاله شرط بررسی کارنامه اشخاص و شاخص‌های تعداد استناد، تعداد استناد بدون خود استنادی، شاخص اچ و یک شاخص ترکیبی (c-score: که به جای بهره وری (تعداد انتشارات)، بر تأثیر (استنادها)، اطلاعات مربوط به نویسنده مشترک و موقعیت نویسنده تمرکز می نماید) ملاک ارزیابی اعلام شده است. دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن تبریک این موفقیت به جامعه علمی کشور، اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان گرامی دانشگاه، بویژه جناب آقای دکتر بوعذار، تداوم کسب افتخارات علمی برای ایشان و سایر پژوهشگران دانشگاه را از خداوند منان مسلئت می نماید.

اطلاعات بیشتر در وب سایت الزویر، به آدرس ذیل قابل مشاهده است:

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/6

 


نظر شما :