کسب عنوان پژوهشگر پراستناد ۲ درصد برتر جهان، برای دومین سال پیاپی توسط آقای دکتر فواد بوعذار

درخشش مجدد آقای دکتر فواد بوعذار ، عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان سال ۲۰۲۴

۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱ کد : ۲۶۶۹ آخرین اخبار اخبار و رویداد ها
تعداد بازدید:۲۳
درخشش مجدد آقای دکتر فواد بوعذار ، عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان سال ۲۰۲۴

آقای دکتر فواد بوعذار، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای دومین بار، در فهرست پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر جهان قرار گرفتند.

براساس رتبه بندی ای که در اکتبر 2024 در پایگاه علمی Elsevier به چاپ رسیده است، 223 هزار و 152 دانشمند جهان به عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد جهان در 22 رشته علمی و 174 زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که نام  عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در آن مشاهده می‌شود. این رتبه بندی براساس ارزیابی‌های انجام ‌شده توسط پایگاه علمی Elsevier، برمبنای شاخص‌های شناخته شده و اطلاعات مندرج در اسکوپوس است که  طی آن عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی 1960 تا 2023 مورد تحلیل  قرار گرفته و بر این اساس نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است. انتشار حداقل 5 مقاله شرط بررسی کارنامه اشخاص و شاخص‌های تعداد استناد، تعداد استناد بدون خود استنادی، شاخص اچ و یک شاخص ترکیبی (c-score: که به جای بهره وری (تعداد انتشارات)، بر تأثیر (استنادها)، اطلاعات مربوط به نویسنده مشترک و موقعیت نویسنده تمرکز می نماید) ملاک ارزیابی اعلام شده است. دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن تبریک این موفقیت به جامعه علمی کشور، اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان گرامی دانشگاه، بویژه جناب آقای دکتر بوعذار، تداوم کسب افتخارات علمی برای ایشان و سایر پژوهشگران دانشگاه را از خداوند منان مسلئت می نماید.

اطلاعات بیشتر در وب سایت الزویر، به آدرس ذیل قابل مشاهده است:

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/7/files/18cf2613-948f-4c56-8304-140b07913758

گزارش پایگاه استنادی ISC:

https://isc.ac/file/download/page/66fd146a74d1d-2023-web.phttps://isc.ac/file/download/page/66fd146a74d1d-2023-web.pdfdf

سامانه جستجوی پژوهشگران پراستناد در پایگاه های بین المللی:

https://hcr.isc.ac/Search/ShowSearchResult?MainAffiliation2=325&submitButton=TwoPercentSingel

 


نظر شما :